You are currently viewing שלמה יעקובסון: משבר הגז יכול להיות צעד ראשון להבראת כדור הארץ

שלמה יעקובסון: משבר הגז יכול להיות צעד ראשון להבראת כדור הארץ

העולם כולו חווה בשנים האחרונות משבר אקלים קיצוני, שמתבטא בבצורות מתמשכות, שינויי אקלים לא צפויים, טמפרטורות גבוהות מאי פעם וסופות שלא מגיעות בעונתן. כל הצרות האלו, חלקן אסונות טבע של ממש, מקורן ברעלים המופרשים לאוויר עקב שימוש בדלקים מזהמים, ואי מעבר לייצור של אנרגיה ירוקה, הטובה יותר לסביבה.

רוב מדינות העולם לא מיישמות במלואה את מדיניות ההעדפה המתקנת לטובת מפעלים המייצרים בטכנולוגיות ירוקות, ואפשר להגיד באופן ברור שאם לא יכריחו אותן, רוב הממשלות ימשיכו לייבא גז, לא ישקיעו בטכנולוגיות ירוקות וימשיכו לזהם את הסביבה.

אך האם זה סופו של עידן הגז הזול והמזהם?

אם אתם גולשים באתרי כלכלה וחדשות, אתם בטח יודעים על הבעיה החדשה ממנה סובלים בעיקר במערב אירופה: משבר הגז שנוצר עקב מלחמת רוסיה-אוקראינה. המשבר, ובעיקר חסרונו המיידי של הגז, גרר כבר עלייה מסיבית במחירי החשמל בכל מדינות אירופה, שהיו רגילות לצרוך גז מרוסיה, וכעת נמצאות בגירעון ובמצוקה.

בעוד שאירופה מתכוננת לחורף קר במיוחד, עקב העובדה שבתי עסק רבים וגם בתים פרטיים יימנעו מהסקה או יחממו עד לטמפרטורה של 19 מעלות, מומחי אנרגיה בכירים טוענים שהמשבר הדרמטי טומן בחובו הזדמנות חד פעמית לזנוח את התלות בגזים פולטי רעלים, ולהעביר את כל התעשייה לייצור של אנרגיה ירוקה, בריאה יותר לסביבה ולנו.

משבר הגז חושף את התלות של מדינות רבות בייבוא של גז זול יותר, ואגב כך את חוסר המוטיבציה שלהם לעבור לייצור ירוק שאולי יקר יותר, אך יכול להחליף את מקומו של הגז מבלי לייצר סביבה מזהמת. משבר הגז מהווה הזדמנות חד-פעמית לנתק את התלות הרעילה, ולעודד ייצור ירוק, כצעד ראשון להבראת כדור הארץ.

כתיבת תגובה